Svetski dan potrošača – zakon se prilično poštuje

Zakon o zaštiti potrošača prilično se poštuje, navode iz Udruženja za zaštitu potrošača Vojvodine, povodom obeležavanja Svetskog dana potrošača. Tim povodom pitali smo sugrađane da li su upoznati sa pravima potrošača i kakva su im iskustva sa povratom robe.

U ulozi potrošača nalazimo se svakodnevno, bilo pri kupovini osnovnih životnih namirnica, elektronskih uređaja, garderobe ili bilo kod drugog proizvoda koji zahteva izdvajanje naših novčanih sredstava. Koliko su Subotičani upoznati sa pravima potrošača i da li su imali neprijatna iskustva prilikom reklamacije, proveravali smo danas povodom Svetskog dana potrošača.

Ukoliko je potrošač nezadovoljan kvalitetom kupljene robe ili ukoliko postoji neki nedostatak iste, ima pravo na reklamaciju u roku od dve godine, navodi se u Zakonu o zaštiti potrošača. Rok za odgovor na reklamaciji je osam dana, a za rešavanje 15 dana, osim kada je u pitanju tehnička roba i nameštaj, gde je rok 30 dana. Bitna razlika odnosi se na online kupovinu, a podrazumeva da se roba može vratiti u roku od dve nedelje i to bez navođenja bilo kakvih razloga, rekao je Mladen Alfirović, pravni savetnik Udruženja za zaštitu potrošača Vojvodine.

Istim zakonom podleže i roba kupljena na sniženjima, navode iz Udruženja, osim ako je u pitanju roba sa greškom, koja mora biti izdvojena u radnja i posebno naznačena.