Svetski dan kvaliteta

Važno je da svaka organizacija prepozna da je korisnik njenih usluga odnosno kupac proizvoda upravo onaj koji definiše šta kvalitet u stvari podrazumeva, ističu stručnjaci povodom Svetskog dana kvaliteta. Kvalitet je važan za prosperitet i razvoj svake zajednice i uopšte celog društva. Ove godine kod obeležavanja Svetskog dana kvaliteta akcenat je stavljen na stvaranje vrednosti za korisnika. Korisnik je stavljen u centar sistema. Bitno je prepoznati da kvalitet definiše upravo sam korisnik nekog proizvoda odnosno usluge. U sistem zdravtsvene zaštite u našoj zemlji od 2004. godine uvedena je praksa stalnog unapređenja kvaliteta zdravstvene zaštite i bezbednosti pacijenata. Uspostavljanje sistema upravljanja vanrednim situacijama u zdravstvu od posebnog je interesa u toku pandemije kovid-19, ističe načelnica Centra za promociju zdravlja ZZJZ, dr Nada Kosić Bibić. Zavod za javno zdravlje je savremena zdravstvena ustanova koja veliku pažnju poklanja unapređenju kvaliteta isporučenih usluga kao i zahtevima zainteresovanih strana. Zavod za javno zdravlje kontinuirano unapređuje komunikaciju sa korisnicima koja se ogleda u prikupljanju povratnih informacija od korisnika, uvažanju prigovora i približavanju korisnicima putem sajta. Komunikacija sa korisnicima se unapređuje i primenom različitih standarda iz oblasti zadovoljstva korisnika. Svoj održivi razvoj Zavod bazira na privlačenju i zadržavanju zainteresovanih strana koje čine interni i eksterni korisnici. Svetski dan kvaliteta obeležava se drugog četvrtka u novembru na inicijativu Ujedinjenih nacija od 1990. godine. Ovaj dan je osmišljen kako bi se prepoznao doprinos kvaliteta za razvoj i prosperitet društva širom sveta.