Prodavci potrošače moraju da obaveste o mogućnostima, odnosno nemogućnostima plaćanja

Koliko puta vam se desilo da dođete na kasu sa punim kesama ili da naručite piće, a da vam potom kažu da trenutno ne primaju kartice, koje vi jedino kao sredstvo plaćanja, kod sebe i imate. Ovu oblast regulisao je i Zakon o zaštiti potrošača, ali poznavaoci kažu da se i propisi na kraju svode na to da je rešenje ovakve neprijatne situacije zapravo stvar dogovora, piše Blic.

Ono što je najbitnije jeste da prodavci potrošače moraju da obaveste o mogućnostima odnosno nemogućnostima plaćanja. Jednostavno, neophodno je da obaveštenje o načinu plaćanja bude jasno istaknuto pre same kupovine.

To praktično stoji i u Zakonu o zaštiti potrošača, a koji kaže da je trgovac dužan da potrošača pre kupovine robe ili usluga informiše o načinu plaćanja. Tako recimo, ako obratite pažnju, na veb prodavnicama jasno se naglašavaju načini i mogućnosti plaćanja – plaćanje kešom, odnosno pouzećem ili karticom, ili su na raspolaganju oba načina.

Takav pristup treba da postoji i uživo, odnosno i u kafićima, prodavnicama, buticima…

To potvrđuje i predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović koji kaže da je neophodno da trgovci imaju upozorenje ukoliko ne primaju kartice.

To potrošača može da dovede u vrlo neprijatnu situaciju, te ukoliko nema keša kod sebe bude primoran da recimo ostavi svoja dokumenta dok ne donese novac, ili da pozove prijatelja u pomoć. Potrebno je uvesti red u tu oblast i sankcije za one koji nemaju obaveštenje o tome da ne primaju karticu – navodi se.