Prava na reklamaciju i za robu kupljenu na sniženju

Početkom godine mnogi trgovci značajnije spuste cenu odeće i obuće, a popusti se kreću čak do 70%. Roba kupljena na sniženju podleže pravu na reklamaciju kao i roba kupljena po punoj ceni, podsećaju iz Udruženja za zaštitu potrošača.

Iako su mnogima od nas novčanici utanjili zbog praznika koji su za nama, jedan broj Subotičana čeka sniženja na početku godine kako bi obnovili garderobu i obuću. Na akciji se u većini slučajeva kupuje garderoba za narednu sezonu, a uštede su značajne smatraju sugrađanke sa kojima smo razgovarali.

Roba kupljena na akciji odnosno na sniženju podleže pravu na reklamaciju, objašnjavaju iz Udruženja za zaštitu potrošača Vojvodine. Naime, Zakon o zaštiti potrošača propisuje da trgovac odgovara za saobraznost robe u roku od dve godine od dana kupovine. Svaka akcija ili sniženje, ili bilo koji drugi vid pogodnosti koje trgovci nude potrošačima ne isključuje i ne umanjuje njihove obaveze u pogledu Zakona o zaštiti potrošača.

Iz Udruženja za zaštitu potrošača navode da pravo na povrat robe u roku od dve nedelje od kupovine bez navođenja razloga za povrat kupljene robe imaju isključivo oni koji robu kupuju na daljinu, odnosno online. Tada je trgovac u obavezi da kupcu vrati novac u roku od dve nedelje nakon povrata kupljene robe. U slučaju kupovine robe neposredno u prodavnici od tgovca zavisi da li će ponuditi posebnu pogodnost potrošaču za povrat robe u nekom određenom vremenskom roku, ali ga Zakon na to ne obavezuje. Roba koja ne podleže reklamaciji je roba sa greškom ili oštećena roba koja se kao takva prodaje sa sniženom cenom, ali ta roba mora biti jasno izdvojena i označena.