субота , 28 маја 2022
Naslovna / Društvo / Medijacija kao vansudsko rešavanje sporova

Medijacija kao vansudsko rešavanje sporova

Nivo i stepen zaštite potrošača u novom Zakonu o zaštiti potrošača je manje-više na istom nivou kao u prethodnom Zakonu ocenjuju iz Udruženja za zaštitu potrošača Vojvodine. Neke od novina novog Zakona odnose se na prekršajni nalog, kao i na medijaciju, odnosno vansudsko rešavanje sporova.

Rokovi definisani u prethodnom Zakonu o zaštiti potrošača ostali su isti kao u prethodnom Zakonu, a nivo i stepen zaštite potrošača su na manje-više istom nivou, ocenjuje pravni savetnik u Udruženju za zaštitu potrošača Vojvodine. Izmena u Zakonu se odnosi na prekršajni nalog kojim će trgovci moći da budu sankcionisani na licu mesta za sve vidljive prekršaje.

Novim Zakonom o zaštiti potrošača uvedena je i medijacija, a ova odredba počinje sa primenom u martu ove godine. Potrošač može da zahteva medijaciju odnosno vansudsko rešavanje sporova uz angažovanje medijatora u slučaju kada trgovac odbije reklamaciju.

Novi Zakon o zaštiti potrošača stupio je na snagu 11. septembra prošle godine, a njegova primena počela je 11.decembra 2021. godine, osim odredaba koje se odnose na vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, koje se primenjuju po isteku šest meseci od dana stupanja na snagu ovog Zakona, to jest 11. marta 2022. godine.

O autoru Goran

Pogledaj i sledeće

Grad izdaje u zakup 25 poslovnih prostora

Grad Subotica objavio je oglas o davanju u zakup poslovnih prostora na ukupno 25 lokacija …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.