Dve godine Nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na internetu

Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na internetu pri Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija za dve godine primio je oko 7.300 poziva i onlajn prijava i upita, a državna sekretarka Tatjana Matić kaže podseća da je to za sada jedini, institucionalni mehanizam u regionu koji se bavi prevencijom i reagovanjem na ugrožavanje dece u digitalnom okruženju- prenosi TANJUG.

Pozivanje broja 19833 je besplatno, a građani mogu da se obrate i putem onlajn platforme Pametno i bezbedno, navela je Matić.

Servis je, podsetila je, uspostavljen 27. februara 2017. na osnovu Uredbe o bezbednosti i zaštiti dece pri korišćenju informaciono-komunikacionih tehnologija.
Centar je do sada formirao preko 1400 predmeta, od kojih je 157 težih slučajeva onlajn ugrožavanja maloletnika, kao što su: sajberbuling, vrbovanje, pornografija, zloupotreba profila na društvenim mrežama, ucene i pretnje, opasne i lažne igre i zavisnost.
„Radi adekvatnog odgovora na onlajn opasnosti, Centar ima tesnu saradnju sa Tužilaštvom za visokotehnološki kriminal, MUP-om, Ministarstvom prosvete, Centrima za socijalni rad i domovima zdravlja“, napomenula je državna sekretarka.
Osim prijema prijava o onlajn ugrožavanju dece i telefonskog i onlajn informisanja i savetovanja, Centar sprovodi edukaciju širom Srbije, u okviru koje je do sada održano 316 predavanja za oko 11.150 učenika i 3.800 roditelja.