Konferencija „Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“

Nedostatak defektološkog kadra u specijalnim i masovnim školama, osnovni je problem kada je u pitanju inkluzivno obrazovanje, poruka je sa 14. Međunarodne stručno-naučne konferencije “Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”. Konferencija je okupila eminentne stručnjake iz države i regiona koji se bave naučnim, ali i praktičnim radom na polju specijalne edukacije i rehabilitacije, te defektologije i logopedije.
Škole za decu sa smetnjama u razvoju susreću se sa manjkom defektološkog kadra i nedovoljnom opremljenošću kada je u pitanju asistivna tehnologija, ističu stručnjaci. I u masovnom školama problem je isti- iako se inkluzija primenjuje, oseća se nedostatak defektološke podrške.
I Hrvatska se opredelila za inkluzivno obrazovanje, a promene koje su napravljene vidljive su i značajne, o čemu svedoči i uključivanje sve većeg broja dece sa smetnjama u razvoju u obrazovni sistem. Ipak, i ova zemlja ima problem sa nedostatkom defektološkog kadra u vaspitno-obrazovnim ustanovama. Školama nedostaju stručnjaci, pa se učitelji suočavaju sa manjkom znanja i kompetencija.
O ovom problemu, ali i drugim izazovima sa kojima se u ovom momentu suočavaju stručnjaci u našem regionu bilo je reči na Međunarodnoj naučno-stručnoj konferenciji koja je održana u prostorijama Otvorenog univerziteta, a u cilju razmene mišljenja, iskustava i znanja stručnjaka iz srodnih oblasti. Takođe, kroz izlaganja predstavljeni su i primeri dobre prakse u Srbiji i regionu.
Konferenciju pod nazivom “Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji” organizovali su Društvo defektologa Vojvodine, Školski centar sa domom učenika “Dositej Obradović”, Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske i Udruženje za kreativni razvoj dece i mladih iz BiH.