Visoki računi za vodu koja je otekla u nepovrat

Našoj redakciji obratio se Miljan Marković, upravnik stambene jedinice na Trgu cara Jovana Nenada broj 10, čiji stanari su za januar mesec ove godine dobili izuzetno visoke račune za utrošak vode. Do toga je doveo kvar na vodovodnoj cevi, koja se nalazi u zemlji između šahte i pomenute zgrade, a čije održavanje spada u nadležnost stanara te stambene jedinice. Nakon redovnog mesečnog očitavnja vodomera, a tek posle intervencije od strane Javno komunalnog preduzeća „Vodovod i kanalizacija“, taj kvar je, u najkraćem mogućem roku, otklonilo nadležno preduzeće. Imajući u vidu važeću odluku o vodosmabdevanju na teritoriji Grada Subotice, „Vodovod“ je otpisao preko 60 posto prvobitnog duga, ali ni novi računi nisu prihvatljivi za stanare ove zgrade, jer iznose preko sedam hiljada dinara po osobi. Tragom ove žalbe, potražili smo objašnjenje od Petra Pižurice, izvršnog drektora za resor proizvodnje u Javno komunalnom preduzeću „Vodovod i kanalizacija“, koji nam je objasnio da su oni sa svoje strane uradili sve što je u njihovoj zakonskoj moći i da se obračunati utrošak vode mora platiti u roku koji je naveden na poslatom računu. Poučeni ranijim iskustvom, a u cilju pospešivanja svojih usluga, Javno komunalno preduzeće „Vodovod i kanalizacija“ kod pojedinih potrošača, sada, ispituje efikasnost i ekonomsku opravdanost uvođenja daljinskog očitavnja vodomera kako bi ubuduće, eventualni kvarovi bili primećeni na vreme, pa bi, u tom slučaju, potrošači mogli intervenisati u što kraćem roku, što bi dovelo i do značajnog umanjenja dosadašnjih računa za potrošnju vode.