Savetniku za zaštitu prava pacijenata od početka godine upućeno je do sada oko 300 prigovora na rad zdravstvenih ustanova u gradu. Najčešće zamerke odnosile su se na nemogućnost ostvarivanje prava na zdravstvenu zaštitu i na dugačke liste čekanja za specijalističke preglede.
Tokom prvih 6 meseci 2019. godine savetniku za zaštitu prava pacijenata upućeno je 215 usmenih i 15 pismenih prigovora. Po rečima, Savetnika za zaštitu prava pacijenata ovaj broj je nešto manji u odnosu na isti period prošle godine, dok su zamerke uglavnom iste kao i prethodnih godina.
Tokom letnjih meseci tekuće godine Savetniku za zaštitu prava pacijenata upućeno je oko 40 prigovora koji su se u najvećoj meri odnosili na rad ambulanti Doma zdravlja i odnos medicinskih radnika prema pacijentima.
Među najvećim brojem pritužbi je onaj koji se odnosi na nemogućnost zakazivanja pregleda kod lekara specijaliste. Iako po zakonu, pacijentu mora biti zakazan specijalistički pregled u roku od 30 dana, to u praksi najčešće nije slučaj, odnosno postoje liste čekanja.
Savetnik za zaštitu prava pacijenata podseća sugrađane da se za pitanja koja se tiču prava osiguranika mogu obratiti direktno u subotičku Filijalu Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, budući da je izmenama Zakona o zdravstvenom osiguranju 11. aprila ove godine ukinuto radno mesto Savetnik za zaštitu prava osiguranika, dok je Savetnik za zaštitu prava pacijenata na raspolaganju za sva pitanja iz domena zaštite prava pacijenata.