Prema podacima Zavoda za statistiku svaki četvrti školarac u našoj zemlji ide na privatne časove. Privatne časove školarci najčešće uzimaju iz srpskog jezika, matematike i engleskog jezika, a beleži se povećanje trenda korišćenja privatnih časova i kod učenika nižih razreda što je generalno pomodarstvo, a ne realna potreba ističe Dragana Ćupurdija školski psiholog. Iz škole poručuju da je kvalitet nastave zadovoljavajuć i da sadržaja ima dovoljno, da su udžbenici prilagođeni proseku i da svaki učenik pored nastave u školi uz samostalan trud i rad kod kuće može da postigne solidne rezultate i bez odlazaka na privatne časove.
Učenici koji imaju ostvaren vrlodobar i odličan uspeh su nam rekli da na privatne časove odlaze kako bi dopunili stečeno znanje u školi. Predmeti iz kojih najčešće traže dodatnu pomoć privatnih nastavnika su srpski jezik,matematika i engleski jezik.
Na osnovu istraživanja koje je sprovedeno 2014.godine na trećini učenika OŠ ,,J.J.Zmaj“ polovina ispitanih učenika je pohađala privatne časove od čega je dve trećine kao razlog navelo ispravku loše ocene dok je 20% učenika samo povremeno išlo kako bi se bolje pripremilo za provere znanja. Dragana Ćupurdija, školski psiholog u OŠ ,,Jovan Jovanović Zmaj“, napominje da je potreba za privatnim časovima svojevrsno pomodarstvo, traženje pažnje roditelja i neretko posledica nezainteresovanosti učenika da prate nastavu.
Iz škole poručuju da se u praksi pokazalo da nastavnici koji jednom nedeljno drže dodatnu nastavu iz svih predmeta nemaju kome da je održe dok učenici sa druge strane odlaze na privatne časove. U našem gradu cena jednog privatnog časa iznosi 500 dinara, učenici u zavisnosti od potreba idu periodično, ali mogu imati i dvočas više puta nedeljno.