Onlajn nastava dobro funkcioniše i za učenike sa smetnjama u razvoju

Od uvođenja vanrednog stanja u našoj zemlji, zbog epidemije korona virusa, i nastava za 152 učenika Školskog centra sa domom učenika „Dositej Obradović“ u Subotici, od kojih je devet predškolaca, 45 osnovaca i 98 srednjoškolaca, organizovana je po takozvanom onlajn principu i, za sada. dobro funkcioniše. Iako su svi digitalni alati na koje se, trenutno, oslanja obrazovni sistem u našoj zemlji odlično zamišljeni, oni u potpunosti ne zadovoljavaju potrebe učenika sa smetnjama u razvoju, pa, iz tog razloga, defektolozi i nastavnici, koji rade sa takvim đacima, snalaze se na razne načine. Pre svega, svi neophodni materijali šalju se mejlom, viberom i mesindžerom roditeljima, koji su, i u ovakvim vanrednim okolnostima, velika podrška ne samo svojoj deci, već i njihovim pedagozima. Pri svemu tome, tteba imati u vidu i da se Školski centar sa domom učenika „Dositej Obradović“ u Subotici bavi obrazovanjem dece sa smetnjama u razvoju, kod kojih je prisutno i više udruženih smetnji, kako u intelektualnom funkcionisanju, tako i sa poteškoćama u senzomotornom delovanju, ali i sa govorno-jezičkim problemima i tome slično. Sa druge strane, treba odgovoriti i zahtevima koji su stavljeni pred nastavnike u tipičnim masovnim školama, a koje upućuje Ministarstvo prosvete, odnosno nadležna Školska uprava. Što se tiče predškolaca, i njima je, na zahtev roditelja, dostavljen nastavni materijal, iako preko Radio televizije Srbije, obuka za njih kreće tek od sledeće nedelje, a stav ove specijalizovane subotičke škole je da će gradivo sačekati, jer ono što se ne savlada sada, biće odrađeno u septembru. Ono što je, u ovom momentu, najbitnije jeste da zaposleni u Školskom centru „Dositej Obradović“ treba da budu podrška svim svojim učenicima i njihovim roditeljima i da im maksimalno pomognu da se prihvati i što bolje usvoji promenjeni režim rada. Baš iz tog razloga, kako je zaklljučila direktorica Nataša Nimčević, svi se oni, gotovo 24 časovno, trude da ponuđeni nastavni materijali budu korigovani prema potrebama njihovih učenika i da budu prilagođeni i roditeljima, koji nisu, a ni ne treba da budu defektolozi.