Ni deca ni odrasli u Srbiji nemaju funkcionalno znanje, kaže dr Ranko Rajović autor programa NTC sistema učenja. On smatra da cilj škole treba da bude da uči decu da misle i da povezuju informacije, a ne da uče napamet. Važnu ulogu u tom procesu imaju roditelji koji od najranijeg perioda treba da aktiviraju dečji mozak.
Dr Ranko Rajović, lekar, specijalista interne medicine, koji se niz godina bavi istraživanjima u oblasti neurofiziologije i neuroendokrinologije, član Komiteta svetske Mense za darovitu decu i stručnjak za rani razvoj inteligencije, sinoć je održao predavanje u Novoj opštini na temu “Funkcionalno znanje- učenje je igra”. On je na predavanju rekao da ni deca ni odrasli u našoj zemlji nemaju funkcionalno znanje, odnosno upotrebno znanje koje nam omogućava da povezujemo informacije koje imamo na pravi način.
Program NTC sistema učenja, čiji je autor dr Ranko Rajović ima cilj da nauči decu da misle. S druge strane, odrasli moraju naučiti da postavljaju pitanja kako bi aktivirali dečji mozak.
NTC program sprovodi se u 17 država, a u našoj zemlji je akreditovan od strane Ministarstva prosvete. Dr Ranko Rajović je za ovaj program dobio nagradu Međunarodne Mense za intelektualni doprinos društvu.