Novi pravilnik za poslodavce i zaposlene od subote

Ministarstvo za rad donelo je pravilnik za poslodavce i zaposlene sa preventivnim merama za sprečavanje širenja epidemije koronavirusa, koji će stupiti na snagu u subotu. Poslodavci imaju rok da do 10. avgusta donesu plan primene mera, u skladu sa pravilnikom.

 

Pravilnik o preventivnim merama, za bezbedan i zdrav rad za sprečavanje pojave i širenja epidemije zarazne bolesti stupa na snagu 11. jula, a poslodavci imaju rok od 30 dana da donesu plan primene mera usklađen sa ovim pravilnikom. Pravilnik se primenjuje na svim radnim mestima u radnoj okolini u kojoj se obavlja rad izuzev rada na terenu i rada od kuće. Ovaj pravilnik naslanja se na Pravilnik o bezbednosti i zdravlju na radu i njegova susština je u tome da se na sve moguće načine spreči širenje virusa kovid-19, objašnjava predsednik Udruženja poslodavaca grada Subotice, Milan Jerinkić. Poslodavci sada imaju obavezu, da sve preventivne mere koje se sprovode od početka epidemije, urede normativnim aktom.

Donošenje plana primene mera koje moraju biti usklađene sa Pravilnikom o preventivnim merama, za bezbedan i zdrav rad za sprečavanje pojave i širenja epidemije zarazne bolesti, za poslodavce predstavlja novu obavezu sa kojom se moraju na ozbiljan način pozabaviti. Potrebno je sagledati sve aspekte poslovanja koje se odvija u otežanim uslovima od početka epidemije, objašnjava Jerinkić.

Plan treba da sadrži: preventivne mere i aktivnosti za sprečavanje pojave epidemije zarazne bolesti, zaduženje za sprovođenje i kontrolu sprovođenja preventivnih mera i aktivnosti, mere i aktivnosti za postupanje u slučaju pojave epidemije zarazne bolesti.