Četvrtina potrošača u Srbiji plaća telefonom

Skoro četvrtina potrošača u Srbiji svakodnevno koristi pametni telefon za plaćanje i obavljanje transakcija. Istovremeno 41 odsto svih ispitanika planira da koristi takvu opciju u budućnosti.

Podatak iz regionalnog istraživanja kompanije Visa pokazuje sve veću svest građana Srbije o potrebi primene modernih tehnologija, ali i o značajnom prostoru za unapređenje inovativnih opcija prilikom prihvatanja beskontaktnih plaćanja na strani trgovaca.

Više od 30 odsto ispitanika počelo je da koristi mobilne telefone za plaćanje tokom pandemije.

Za većinu učesnika u istraživanju, ključne prednosti plaćanja pametnim telefonom su praktičnost (65 odsto), jednostavnost (44 odsto) i brzina (37 odsto), odnosno, mogućnost da novčanik ostave kod kuće.

Oko 45 odsto učesnika ankete veruje da su plaćanja pametnim telefonom sigurna. Sa druge strane, skoro trećina potrošača kao nedostatak navodi činjenicu da tehnologija nije još uvek široko prihvaćena, te je broj mesta na kojima su takva plaćanja moguća ograničen.

Među robom i uslugama koje su ispitanici veoma zainteresovani da plaćaju mobilnim telefonima, na vrhu liste nalaze se mesečni računi i usluge parking servisa (51 odsto), dok su karte za pozorište, bioskop i javni prevoz zauzele drugu poziciju (43 odsto).