Uredba Vlade Srbije o kompetenciji državnih službenika

Uredba Vlade Srbije kojom se određuju potrebne kompetencije državnih službenika počeće da se primenje 4. februara.
Na osnovu „Uredbe o određivanju kompetencija za rad državnih službenika“, svaki službenik dobiće obrazac sa modelima ponašanja prema strankama, saradnicima, šefovima i znanjem i veštinama koje se od njega očekuju.

Od službenika se osim da efikasno radi i sarađuje sa drugima očekuje i da bude ljubazan, strplji i jasan, a od njihovih šefova da na primer, bude svima pristupačan, da gradi mrežu profesionalnih odnosa, ali i da uspešno rešava pregovora i rešava konflikte.
Umesto dosadašnjeg ocenjivanja – vrednovanje sposobnosti službenika kroz njegov doprinos ukupnom rezultatu državnog organa.
„U prethodnom periodu smo imali zaista teško prihvatljive podatke da gotovo 90 odsto zaposlenih imaju odlične ocene, bez značajne veze sa ostvarenjem ciljeva i rezultata tog državnog organa“, rekao je za RTS Zoran Kasalović iz Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave.

Dragana Janković iz Službe za upravljalje kadrovima Vlade Srbije kaže da će se ceniti kako on upravlja informacijom, kako gradi profesionalne odnose, kakva mu je orjentacija prema učenju, da li pruža otpor promenama koje se dešavaju u procesu promena javne uprave.
Iscrpan obrazac za vrednovanje rada, za sada je dobilo 20.000 službenika u državnoj upravi, a do kraja godine nadležni moraju da utvrde kriterijume i za ostalih 500.000 zaposleih u javnom sektoru.

Prethodni članak
Sledeći članak