U ponedeljak počinje rekonstrukcija pruge Subotica-Senta

Rekonstrukcija regionalne, jednokolosečne, neelektrificirane pruge Subotica – Senta, u dužini od 38,5 kilometara, počinje 1. aprila u železničkoj stanici Subotica, saopštila je danas „Infrastruktura železnice Srbije“.
Radovi će trajati 270 dana i planirano je da budu završeni do kraja godine.
Pruga Subotica – Senta izgrađena je 1889. godine, a poslednji put remontovana je dvadesetih godina prošlog veka, što znači da njena rekonstrukcija nije rađena skoro punih 100 godina.
Pruga Subotica – Senta biće rekonstruisana polovnim materijalom pridobijenim sa magistralnih pruga, a radovima je, pored ostalog, predviđena kompletna zamena šina, pragova i tucanika na ovoj deonici.
Po završetku radova, brzina vozova biće povećana na 80 km/sat, a nosivost pruge na 22,5 tona/osovini.
Procenjena vrednost radova iznosi oko dve i po milijarde dinara.
Rekonstrukcija pruge Subotica – Senta je značajna i zbog činjenice da je pet lokalnih samouprava u Vojvodini potpisalo ugovor sa železničkom kompanijom za prevoz putnika „Srbija Voz“ o sufinansiranju železničkog prevoza na liniji Subotica – Kikinda.Ugovor su potpisali gradovi Subotica i Kikinda, kao i opštine Senta, Čoka i Kanjiža, što će svakako doprineti povećanju broja vozova i putnika na ovoj relaciji.
Rekonstruisana pruga Subotica – Senta biće najjeftiniji i najefikasniji vid robnog transporta na ovoj relaciji, a povećanje nosivosti pruge omogućiće da njome saobraćaju duže i teže železničke kompozicije.
Istovremeno, rekonstrukcija ove pruge omogućiće i lakše odvijanje teretnog železničkog saobraćaja tokom izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice, dodaje se u saopštenju.