Periodična registracija samo u teoriji

Motocikli se, na osnovu izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja usvojenim u aprilu, mogu registrovati na period od jednog do 12 meseci godišnje, ali vozači dvotočkaša kažu da im se ta mogućnost ne isplati pošto su takse ostale iste bez obzira na to na koliko meseci je motor registrovan.
U početku su se takse naplaćivale srazmerno broju meseci, ali je ubrzo doneta uredba kojom je propisano da se takse za registraciju plaćaju u punom iznosu bez obzira na broj meseci, piše portal Kamatica. Osim za motore, „periodična registracija“ važi i za oldtajmere, motorna ili priključna vozila koja nisu prvenstveno namenjena za učestvovanje u saobraćaju, zatim za moped, laki i teški tricikl, motocikl, kao i pčelarska vozila. Nakon isteka roka na koji je motor registrovan, vlasnici imaju na raspolaganju još godinu dana da motor ponovo registruju i to bez vraćanja tablica, a ako prođe period više od godinu dana, tada tablice moraju da se vrate i radi se sve ispočetka. Posle četiri meseca od uvođenja izmena zakona, periodična registracija funkcioniše u teoriji, dok se u praksi uopšte ne isplati, tvrde u Moto asocijaciji Srbije. Problem je to što su cene svih taksi koje se plaćaju državi ostale iste, bilo da se motor registruje na mesec dana ili za celu godinu. Jedino se kod polise osiguranja može dobiti neki popust, od 20 do 40 procenata, ali vlasnici motora kažu da to nije nikakva ušteda.