Onlajn kupovina hrane od aprila povećana za 200 odsto

U Srbiji se od aprila ove godine onlajn kupovina hrane povećala za 200 odsto, odeće za 100 odsto, a tehničkih uređaja i računarske opreme za 50 odsto, kažu u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, piše TANJUG.

Istovremeno, za oko 30 odsto porastao je i broj prigovora potrošača o načinu ostvarivanja njihovih prava.

Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjane Matić rekla je za Tanjug da su tokom vanrednog stanja zbog pandemije kovid-19 poštanski operatori zabeležili rast broja pošiljki, odnosno dostava robe kupljene putem e-trgovine za 40 odsto, dok su trgovci beležili rast e-trgovine od 50 odsto do čak 300 odsto.

„I nakon ukidanja vanrednog stanja poštanski operatori beleže još veći rast od 50 odsto do 100 odsto, dok većina trgovaca beleži rast u proseku oko 100 odsto, prema podacima e-Commerce Asocijacije Srbije“, rekla je Matić.

Izrazila je očekivanje da će rast e-trgovine biti nastavljen kako zahvaljujući već redovnim e-kupcima, tako i pojavljivanjem novih kupaca koji se sada upoznaju sa sigurnošću i kvalitetom onlajn trgovine, ali i trgovcima koji sve više otvaraju onlajn kanale prodaje.Tehnički uređaji i računarska oprema su oduvek najtraženija roba u elektronskoj trgovini, ali u vreme epidemije virusa korona, navodi Matić, ta situacija se promenila, pa su građani onlajn najviše kupovali hranu i odeću.U aprilu se, kaže Matić, desio ekstremni porast elektronske trgovine, veliki broj ljudi je prvi put probao da kupuje onlajn i otkrio sve benefite kupovine bez odlaska u prodavnicu, ali i navodi da rast elektronske trgovine prati i povećan broj prigovora potrošača o načinu ostvarivanja njihovih prava, i to oko 30 odsto.Matić je rekla da se građani najčešće žale po osnovu nesaobraznosti robe, izdatih garancija, roka isporuke, povraćaja novca i slično.Rast elektronske trgovine u Srbiji beleži se od početka godine, i pre uvođenja vanrednog stanja, a prema podacima Narodne banke Srbije u prvom kvartalu ove godine broj dinarskih e-transakcija karticama i e-novcem beleži rast za 82,19 odsto u odnosu na isti period 2019. godine, prenosi između ostalog ТАНЈУГ.