NBS: Najviše pritužbi zbog autoodgovornosti i u vezi sa kreditima

U prva tri meseca ove godine korisnici finansijskih usluga imali su najviše pritužbi na osiguranja od autoodgovornosti i od posledica nesrećnog slučaja, kao i na postupanja finansijskih institucija vezano za kredite, platne račune i kartice, navedeno je u izveštaju Narodne banke Srbije .
Sektor za zaštitu korisnika finansijskih usluga NBS u ovom periodu primio je 977 podnesaka, od čega se 592 podneska odnose na pritužbe, među kojima su 123 bile tzv. preuranjene, jer su upućene NBS bez prethodnog obraćanja banci ili osiguranju.
U izveštaju NBS se navodi da se od 469 pritužbi korisnika usluga, što je za 8,6 odsto manje nego u istom periodu prošle godine, 268 odnosilo na osiguravajuća društva, 200 na rad banaka, a jedna na rad platne institucije.
Najviše pritužbi na rad banaka bilo je zbog kredita – 74, a slede platni računi sa 67 pritužbi i 51 za platne kartice.
Prema izveštaju NBS, 268 pritužbi odnosilo se na društva za osiguranja, 250 je bilo u oblasti neživotnih osiguranja – najviše po osnovu autoodgovornost i osiguranja od posledica nesrećnog slučaja.
Od 200 pritužbi na rad banaka osnovanih je bilo 21, dok je 106 pritužbi i dalje u postupku odlučivanja, navela je NBS.