77 odsto građana Srbije kupuje onlajn

Prema rezultatima najnovijeg istraživanja MasterIndex Srbija 2017, 77 odsto građana Srbije već kupuje onlajn, a svaki treći kupac plaća na taj način makar jednom mesečno.
Muškarci su za nijansu aktivniji onlajn kupci od žena – 51,5 prema 48,5 odsto, dok se ispitanici starosti između 45 i 59 godina najčešće opredeljuju za veb prodavnice. Posredstvom interneta najčešće se kupuju odeća , električni uređaji i knjige a ove godine su se na toj listi našli i dostava hrane sa udelom od osam odsto, zatim pretplata na medijske usluge i plaćanjem onlajn kurseva . Zanimljivo je da je procenat ispitanika koji su izjavili da mesečne komunalne račune plaćaju onlajn, skočio sa 18 odsto, koliko je registrovano 2016. godine, na 51 odsto, što ukazuje na to da su građani prepoznali internet kao alternativu za čekanje u redovima. S druge strane, iako je plaćanje pouzećem i dalje najčešći metod plaćanja, njegova upotreba je opala sa 47 na 43 odsto. Platne kartice koristi 41 odsto ispitanika, dok su e-banking i m-banking preferirana metoda plaćanja za 29 odsto ispitanika.